REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA ZWYKŁEGO O NAZWIE
Stowarzyszenie ,,Moje Ząbki”
1. Nazwa Stowarzyszenia zwykłego: ,,Moje Ząbki”
2. Cele:
- Integracja i aktywizacja społeczności lokalnej,
- Poprawa jakości życia mieszkańców Ząbek i regionów okolicznych,
- Kreowanie wizerunku Ząbek jako przyjaznego i atrakcyjnego miejsca do zamieszkania i spędzania wolnego czasu,
- Dbanie o rozwój kluczowej infrastruktury dla mieszkańców Ząbek i regionów okolicznych,
- Współpraca z władzami samorządowymi celem wypracowania rozwiązań wspierających potrzeby mieszkańców Ząbek,
- Obywatelska kontrola sposobu realizacji zadań realizowanych przez władze gminy Ząbki na potrzeby mieszkańców.
- Przygotowywanie wniosków mieszkańców związanych z bieżącym funkcjonowaniem Ząbek i przekazywanie ich do władz gminy,
- Promocja zdrowego stylu życia oraz zrównoważonego rozwoju w oparciu o zasoby gminy Ząbki,
- Wykazywanie inicjatywy w uroczystościach i projektach i inicjatywach prospołecznych.
3. Teren działania:
Gmina Ząbki, powiat Wołomin, Miasto Stołeczne Warszawa
4. Środki działania:
- Współpraca z władzami samorządowymi i centralnym celem wyeksponowania problemów dotyczących lokalnej społeczności i zainicjowania działań służących efektywnemu ich rozwiązaniu,
- Organizacja różnorodnych przedsięwzięć, inicjatyw, działań oraz imprez kulturalnych i społecznych wspierających uzyskanie korzystnych dla mieszkańców Ząbek rozstrzygnięć w dziedzinie infrastruktury, kwestii społecznych, urbanistycznych i innych,
- Prowadzenie różnych form działalności edukacyjnej, szkoleniowej, warsztatowej scalających mieszkańców Ząbek jako wspólnoty lokalnej,
- Propagowanie aktywności ruchowej, rekreacyjnej i turystycznej mieszkańców,
- Wzmacnianie więzi międzyludzkich, poczucia odpowiedzialności w ramach wspólnie pożytecznie spędzonego wolnego czasu.
5. Siedziba:
ul. Żabia 13, Ząbki 05-091
6. Sposób finansowania:
Stowarzyszenie środki na swoją działalność może uzyskiwać ze składek członkowskich, darowizn, zbiórek publicznych, dotacji.
7. Władze Stowarzyszenia ,,Moje Ząbki’’
1) władzami Stowarzyszenia są:
a) Zebranie członków i Zarząd
b) Komisja Rewizyjna
2) uchwały zebrania członków podejmowane są w głosowaniu zwykłą większością głosów przy obecności:
a) w pierwszym terminie –co najmniej połowa uprawnionych do głosowania członków
b) w drugim terminie – wyznaczony w tym samym dniu , 30 minut później niż pierwszy termin-bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania, z zastrzeżeniem ust. 16
8. Tryb wyboru oraz uzupełnienia składu Zarządu:
a) Zarząd Stowarzyszenia składa się z 3 (trzech) członków i wybierany jest przez Zebranie Członków. W skład Zarządu wchodzi Prezes Zarządu oraz 2 członków Zarządu w randze wiceprezesów.
b) Na funkcję Prezesa i wiceprezesów powołuje Zebranie Członków.
c) Zarząd powołuje się na czteroletnią wspólną kadencję.
d) W razie, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu. W trybie tym nie można powołać więcej niż połowy składu organu.
9. Kompetencje oraz warunki ważności uchwał Zarządu:
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co
najmniej 2 członków Zarządu.
-
Do kompetencji
Zarządu należy :
a) reprezentowanie Stowarzyszenia i działanie w jego imieniu
b) wykonywanie uchwał zebrania członków
c) przyjmowanie członków
d) podejmowanie uchwał o utracie członkostwa
e) zwoływanie zebrań członków
f) zarządzanie majątkiem i funduszami Stowarzyszenia ,, Moje Ząbki’’
10. Sposób reprezentowania stowarzyszenia, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych
1. Do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu stowarzyszenia:
2a. Upoważniony jest Prezes Zarządu jednoosobowo lub
2b. Upoważnionych jest 2 członków Zarządu działających łącznie w tym Prezes, z wyjątkiem czynności przekraczających zakres zwyklego Zarządu
11. Skład Komisji Rewizyjnej:
- Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia składa się z 3 (trzech) członków i wybierana jest przez Zebranie Członków. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz 2 członków Komisji. b) Na funkcję Przewodniczącego i Członków wybiera Zebranie Członków.
c) Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata.
12. Tryb wyboru oraz uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej:
Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia wybierana jest przez Zebranie Członków. W razie, gdy skład Komisji Rewizyjne ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie Komisji Rewizyjnej.
13. Kompetencje oraz warunki ważności uchwał Komisji Rewizyjnej:
- Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków. W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należ ą:
- Kontrola całokształtu działalności Stowarzyszenia ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej;
- wnioskowanie w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu
- organizowanie regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej.
14. Zasady dokonywania zmian regulaminu:
- Uchwały Zebrania Członków, w sprawie zmiany regulaminu, podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności:
- w pierwszym terminie – co najmniej połowy uprawnionych do głosowania członków,
b) w drugim terminie – wyznaczonym w tym samym dniu, 30 minut później niż pierwszy termin – bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
15. Sposób nabycia i utraty członkostwa:
1) Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, która złoży pisemne oświadczenie o przystąpieniu do Stowarzyszenia oraz akceptacji jego Regulaminu co zostanie zaakceptowane przez Zarząd.
2) W przypadku odmowy przyjęcia do Stowarzyszenia kandydatowi na członka przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty dostarczenia uchwały Zarządu o odmowie przyjęcia go do Stowarzyszenia.
3) Utrata członkostwa następuje w przypadku:
a) śmierci członka,
b) pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu,
c) utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,
d) utraty praw publicznych,
e) wykluczenia członka Stowarzyszenia z powodu nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
4) Uchwałę w przedmiocie wykluczenia członka ze Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
5) Od uchwały Zarządu w sprawie wykluczenia członka ze Stowarzyszenia zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia uchwały.
16. Sposób rozwiązania stowarzyszenia:
Rozwiązanie Stowarzyszenia wymaga uchwały Zebrania Członków podjętej większością 2/3 głosów w obecności co najmniej 1/2 liczby Członków uprawnionych do głosowania.